حسین شهابی
اگر به حقوق بشر در مفهوم غربی آن دقت کنیم درخواهیم یافت، این مفهوم تنها به معنای حقوقی است که انسانها صرفاً به دلیل انسان بودن از آن برخوردارند و سرشت دینی و الهی بشر که ویژگی از خدایی بودن و به سوی خدا شدن و استعداد برای نیل به کمال شایسته انسانی داشتن را به همراه دارد، در این مفهوم به شدت نادیده انگاشته شده است.
متاسفانه عمده رسانه های رسمی و غیر رسمی دنیا نوع نگاهشان نسبت به دفاع از حقوق زنان با زاویه تنگ و محدود انسانی و اخلاقی گره خورده است به نحوی که در آن رسانه ها زنان بیشتر کالا محسوب شده و ارج و قرب معنوی و فکری برایشان قائل نیستند و بیشتر از جسم زنان و بدن برهنه آنها در جهت بیدار کردن خواهش ها و امیال شهوانی بهره می برند .
شایسته است رسانه های مستقل جهان ، نوع نگاهشان را نسبت به ایفای حقوق بدیهی و طبیعی زنان تغییر دهند و اخلاق و معنویت را به ویژگیهای برجسته زنان موفق متصل سازند.
و سوالاتی که برای انسان آگاه امروز درباره حقوق زنان در جهان پیش می آید باید برای پاسخ آن کنکاش رسانه ای و علمی کرد :
چرا زن در حقوق بشر غربی کالا محسوب می شود ؟
چرا به زن در رسانه هایی که ژست روشنفکری و آگاهی بخشی دارند بیشتر از دریچه مسائل خشونت، مد و مدل ها، ترویج فساد اخلاقی و مانند آنها پرداخته میشود؟
و چرا رسانه های بین المللی و شبکه های اجتماعی زن را کاریکاتوری از زن میشناسند و بنا ندارند عمق اندیشه زن را بکاوند؟