گروه کسب و کار – این روزها آزمون سرنوشت سازی برای کسب و کارها می باشد ویروس کرونا خیلی از کسب وکارها را با بحران روبرو کرده و در این بحران کسانی موفق می شوند که سر سلامت از این دریای مواج به ساحل عافیت می برند که از حرکت با تدبیر و به روز بودن نیاستند در این زمین باتلاقی، دیجیتال مارکتینگ بستری است که می تواند به سروسامان دادن به کسب و کارها کمک کند وبا سفارش آنلاین و تحویل درب منزل و زیر ساختهای خدمات پس از فروش مجازی بتوانند به حرکت و بقای خود ادامه دهند.
حوالی پاییز سال گذشته بود که نگارنده در یک پست اینستاگرامی در صفحه شخصی در جهت رشد و توسعه برندینگ شخصی و استفاده از برند های کرمانی یادداشتی نوشتم و این روزها وقتی در بازار سرمایه گشتی می زنیم و به کسب و کارهایی برخورد می کنیم که ناخواسته تعطیل و یا روبه تعطیلی هستند متوجه می شویم که صاحبان کسب و کار از طریق شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام نشانی صفحه کاری خود (پیج) را داده اند نوعی آینده نگری برای فروش کالا و محصولات را شاهد هستیم و خوشبختانه این استقبال از عرضه و فروش و بازاریابی آنلاین روز به روز در حال افزایش است و البته لازم است همزمان آموزش های لازم را نیز برای بهره مندی از آن فضای تبلیغاتی کسب و کار فرا گیریم .
گرچه همه امیدوارند که این ویروس تا پایان سال ۹۹ همراه کسب و کارها نباشد اما پیشنهاد می شود به هر صورت استفاده از فضای مجازی برای دوران کرونا و پساکرونا یک ضرورت است .
در شماره های آینده رسانه کارآفرینی و کسب و کار استان کرمان به این مقوله بیشتر خواهم پرداخت.
محمد مهدی فتح نجات
مشاور کسب و کار