احمد یحیایی ایله ای می گوید: تشریفات مدیران ابزار رفتار مثبت سازمانی است و اگر مدیران به درستی رفتار و آداب را رعایت کنند، حریم های رسمی و سازمانی بیشتر و بهتر رعایت می شود، رفتار مثبت سازمانی شکل می گیرد و اقتدار مدیریتی حفظ می شود.
به گزارش خبرنگار پایان هفته رسانه زیست بوم کارآفرینی و کسب و کار:
دکتر احمد یحیایی ایله ای مولف کتاب «تشریفات مدیران» که اخیرا منتشر شده است در گفتگو بااین رسانه به معرفی این کتاب می پردازد و می گوید: تشریفات مدیران سازمان ها از جمله مهمترین مقوله های تشریفات است که در تمامی سازمان ها بطور حتم جدی گرفته می شود و مورد تاکید و تایید مدیران عالیرتبه سازمان هاست. زیرا آداب دانی مدیران کمک می کنند تا ارتباطات برون سازمانی بهتری شکل بگیرد، مشتریان احساس بهتری نسبت به سازمان داشته باشند و امتیازات بیشتری در معاملات و مذاکرات کسب شود.
او می گوید: تشریفات مدیران علاوه بر الزام سازمانی، یک الزام اخلاقی نیز است. مدیران بایستی بیاموزند که اخلاق زیربنای رفتار سازمانی است و رفتارهای درست و کارآمد تشریفاتی در جلسات و مذاکرات و مراودات تبلوری از اخلاق فردی و سازمانی است.
یحیایی ایله ای توضیح می دهد: هر چند در زمینه تشریفات مدیران تاکنون در ایران مفاهیم علمی و ادبیات کاربردی تولید نیافته است اما بسیاری از سازمان ها داشتن الزامات و استانداردهای مرتبط با این موضوع را یک نیاز حیاتی برای مذاکرات، مراودات و ارتباطات درون سازمانی و البته بطور خاص و ویژه برون سازمانی می دانند.
نویسنده کتاب تشریفات مدیران بر این باور است که این کتاب برای کمک به مدیران مشتاق یادگیری رفتار تشریفاتی تدوین شده است و به مدیران، راهکارهای تشریفاتی را نشان می دهد و کمک می کند تا هوش تشریفاتی خود را برای بهبود روابط سازمانی به کار گیرند.
او می گوید: کتاب تشریفات مدیران اولین کتاب تخصصی در موضوع ذکر شده در کشور است. این کتاب حاصل بیش از ۲۰ سال مطالعه، تحقیق، آموزش و مشاوره در زمینه تشریفات است و می تواند نکات کاربردی بسیاری را در اختیار مدیران و هر کسی که این کتاب را مطالعه کند قرار دهد.
این کتاب با ۲۱۶ صفحه از سوی انتشارات جاجرمی منتشر و به بازار ارایه شده است.
پایان هفته رسانه زیست بوم کارآفرینی و کسب و کار استان کرمان خواندن این کتاب را به مدیران دولتی و غیر دولتی و شرکتها توصیه می کند .