اعلام حمایت استانداری کرمان برای حل مشکلات صنفی رسانه ها
استاندار کرمان با بیان اینکه رسانهها را شریک توسعه استان میدانیم، گفت: پیشبرد برنامههای توسعه استان بدون حضور رسانهها امکانپذیر نیست و ما آمادگی لازم را برای حل مشکلات صنفی آنها داریم.
اعضای هیئت رئیسه انجمن صنفی رسانه های استان کرمان ظهر روز سه شنبه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۵ در دیدار با استاندار کرمان ضمن معرفی اهداف این تشکل ، چالشهای صنفی رسانه ها را مطرح و برای حل آن راهکارهای لازم را جهت همکاری استانداری ارائه نمودند.
محمدعلی طالبی استاندار کرمان در دیدار با هیات رئیسه انجمن صنفی مدیران رسانههای استان کرمان با قدردانی از فعالان رسانهای، اظهار کرد: انجمنهای صنفی میتوانند زمینه مشارکت جامعه هدف خود را فراهم کنند و بسیاری از مسائل و موضوعات از طریق همراهی و مشارکت این انجمنها قابل پیگیری و حل است.
وی با اشاره به نقش انجمن صنفی رسانهها در استان افزود: حضور و فعالیت این انجمن میتواند به ارتقای جایگاه رسانه در استان و پرداختن به مسائل و موضوعات مورد توجه خبرنگاران و اصحاب رسانه کمک کند و در صورت تعامل مؤثر با دستگاههای اجرایی و مدیران استان، زمینه پیگیری بسیاری از مطالبات رسانهای فراهم خواهد شد.
استاندار کرمان با اشاره به برخی نیازهای خبرنگاران گفت: موضوعاتی مانند مسکن، امنیت شغلی و بهرهمندی از تسهیلات از جمله مواردی است که از طریق فعالیت منسجم و پیگیری مستمر انجمن صنفی قابل دنبال کردن است و استان نیز آمادگی دارد در این زمینه همکاری کند.
وی همچنین بر ضرورت توجه به آموزش و توانمندسازی رسانهها تأکید کرد و گفت: به لحاظ کمی در استان کرمان وضعیت خوبی داریم، اما به لحاظ کیفی با سطح مورد انتظار فاصله وجود دارد و در حوزه آموزش و توانمندسازی رسانهها کارهای زیادی قابل انجام است که ما نیز برای کمک در این زمینه آمادگی داریم.
طالبی یکی از موضوعات مهم حوزه رسانه را اقتصاد رسانه دانست و اظهار کرد: تاکنون طرح و برنامه مشخصی برای ایجاد ارتباط مؤثر و دوسویه میان رسانهها و بنگاههای اقتصادی استان ارائه نشده است.
استاندار کرمان افزود: رسانهها میتوانند با ارائه طرحهایی در حوزههایی مانند آسیبهای اجتماعی، توسعه استان، سرمایهگذاری، گردشگری و سایر اولویتهای استان، زمینه جلب مشارکت و حمایت بنگاههای اقتصادی را فراهم کنند.
وی تأکید کرد: اگر طرحی ارائه شود که اثرگذاری آن از سوی کارشناسان حوزه رسانه تأیید شود، آمادگی داریم برای اجرای آن از ظرفیت شرکتهای بزرگ و بنگاههای اقتصادی استفاده و از چنین برنامههایی حمایت کنیم.
طالبی با بیان اینکه رسانهها باید از نگاه صرفاً حمایتی فاصله بگیرند، گفت: فعالیت رسانهای باید بر تولید محتوای اثرگذار و پرداختن به مسائل و اولویتهای استان متمرکز باشد و رسانهها میتوانند در موضوعاتی همچون سرمایهگذاری، گردشگری، توسعه و آسیبهای اجتماعی نقشآفرینی کنند.
استاندار کرمان با اشاره به برنامههای استان در حوزه سرمایهگذاری و گردشگری گفت: رسانهها میتوانند در معرفی ظرفیتها، بیان چالشها و انعکاس برنامههای توسعهای استان نقش مؤثری ایفا کنند.
وی همچنین تأکید کرد: مسئولان استان به دنبال تعریف نقش تبلیغاتی برای رسانهها نیستند و رسانهها میتوانند در کنار طرح مسائل و چالشها، به پیشبرد برنامههای توسعهای استان کمک کنند.
گفتنی است در این نشست حسین شهابی دبیر انجمن ، محمد فتح نجات رییس ،سعید امیرمحمدی نایب رییس و محمد لطیف کار بازرس انجمن صنفی رسانههای استان کرمان دیدگاههای خود را پیرامون اولویت های صنفی رسانههای استان عنوان کردند در این نشست حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و محمد رضا نژاد حیدری مدیر کل روابط عمومی استانداری کرمان نیز حضور داشتند .

































